Kjøpsvilkår og salgsbetingelser
Her finner du salgsbetingelsene for Tekbutikken som gjelder ved kjøp i vår nettbutikk, www.tekbutikken.no. Disse betingelsene gjelder for privatpersoner.
01 – Bruk
Disse salgsbetingelsene gjelder når du som forbruker handler på www.tekbutikken.no (heretter referert til som “nettstedet”).
Tekbutikken AS (heretter “Tekbutikken”) driver også en “Markedsplass” på nettstedet, hvor du kan kjøpe produkter direkte fra oss eller fra våre samarbeidspartnere (heretter “Samarbeidspartner(e)”).
Salgsbetingelsene gjelder uavhengig av om du handler direkte fra Tekbutikken eller fra en partner.
Disse salgsbetingelsene, sammen med eventuelle individuelle vilkår fra ansvarlig partner og ordrebekreftelsen, utgjør hele kontrakten for ditt kjøp.
All informasjon og avtalevilkår på nettstedet er kun tilgjengelig på norsk. Du må være over 18 år for å handle på nettstedet.
Vær oppmerksom på at Tekbutikkens nettbutikk, www.tekbutikken.no, kun er ment for forbrukere. Hvis du ønsker å handle som næringsdrivende, kan du kontakte oss på kontakt@tekbutikken.no
Når du bestiller varer gjennom Tekbutikkens nettbutikk, bekrefter du at du ikke kjøper varer som næringsdrivende eller for videresalg.
02 – Generelle forhold ved Markedsplassen
Tekbutikken har samarbeidet med flere partnere for å gi deg som forbruker et bredere utvalg av varer og en bedre handleopplevelse. Dette omtales som “Markedsplassen”, og betyr at du kan kjøpe varer fra både Tekbutikken og våre partnere.
Én plattform, flere selgere
Når du handler på Markedsplassen fra ulike selgere, inngår du separate kjøpsavtaler med hver av dem – en med Tekbutikken og en med de respektive samarbeidspartnerne.
Hva er en partner?
Tekbutikken samarbeider med utvalgte partnere som tilbyr sine egne produkter på Markedsplassen som uavhengige selskaper.
Hvordan identifisere selgeren av et produkt
Det vil alltid være tydelig fra produktsiden, handlekurven og ordrebekreftelsen hvem som selger det spesifikke produktet.
Hva betyr det for deg dersom en partner selger produktet?
Hvis en partner selger varen, er det denne partneren (og ikke Tekbutikken) som er ansvarlig for oppfyllelsen av avtalen. Tekbutikken fungerer kun som formidler mellom deg og partneren.
Dine rettigheter som forbruker, i henhold til kjøpsloven og forbrukeravtaleloven, må gjøres gjeldende mot den aktuelle partneren. Dersom du har spørsmål angående din bestilling, levering eller ønsker å returnere varen, må du kontakte den ansvarlige partneren direkte.
Vær også oppmerksom på at den ansvarlige partneren kan ha sine egne vilkår i tillegg til disse salgsbetingelsene, og disse vil vises i handlekurven og på nettstedet.
Slik kontakter du en partner
Du kan kontakte den ansvarlige partneren via kontaktskjemaet på “Min Konto” på nettstedet. Gå til ordrehistorikken din på “Min side” og klikk på “Kontakt partner”. Skriv meldingen din og trykk “Send”.
Den ansvarlige partneren vil vanligvis svare deg innen to virkedager på den oppgitte e-postadressen.
Du kan også finne kontaktinformasjon om den ansvarlige partneren på nettstedet, eller via lenke fra varesiden og ordrebekreftelsen din.
03 – Parter
«Selger» er: TEKBUTIKKEN AS eller den aktuelle Partneren.
«Partner» refererer til eksterne selgere (dvs. ikke Tekbutikken AS) som tilbyr sine varer på www.tekbutikken.no. Salg fra Partneren vil være tydelig angitt i handlekurven og på ordrebekreftelsen.
Kontaktdetaljer for Tekbutikken AS er oppgitt nedenfor, mens kontaktdetaljer for partnere finnes via lenken for hver Partner som er tilgjengelig ved varen.
Informasjon om Tekbutikken AS:
Org.nr. 947 054 635
Sletteløkka 28, 0597 Oslo
E-post: kontakt@tekbutikken.no
04 – Handle i nettbutikken
Her beskriver vi kjøpsprosessen slik at du kan føle deg trygg når du handler på nett.
- Utforsk produktene og legg merke til om varen selges av Tekbutikken eller en Partner.
- Velg ønsket produkt.
- Legg det i handlekurven.
- Velg frakt- og betalingsmetode.
- Eventuell registrering av kundeprofil hos Tekbutikken.
- Kontroller bestillingen.
- Bekreft bestillingen og aksepter salgsbetingelsene.
- Motta ordrebekreftelse.
05 – Din bestilling
Vær oppmerksom på at innsending av bestilling ikke utgjør en juridisk bindende avtale. En bindende avtale er kun inngått mellom deg og Tekbutikken eller deg og en partner når du mottar en eller flere bindende ordrebekreftelser.
Din bestilling
Når vi mottar bestillingen din, vil vi bekrefte den og automatisk sende en ordrebekreftelse til e-postadressen du har oppgitt. Vennligst les nøye gjennom ordrebekreftelsen og sjekk at den stemmer overens med bestillingen din.
Dersom en partner ikke godtar din bestilling, vil du motta en e-post om dette.
Avvik mellom bestillingen din og ordrebekreftelsen vil bli ansett som et nytt tilbud fra oss, som du kan akseptere eller avslå. Hvis du har bestilt mer enn ett produkt, kan det hende at varene blir sendt i separate forsendelser.
Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling eller deler av den hvis produktet er utsolgt. I slike tilfeller vil du bli informert, samt få informasjon om eventuelle alternativer. Du vil da ha muligheten til å akseptere vårt endrede tilbud eller kansellere bestillingen. Vi forbeholder oss også retten til å kansellere ordrer beregnet for videresalg.
Dersom det forekommer skrive- eller trykkfeil fra Selgerens side i annonser eller på nettstedet, som overstiger 15% av normal utsalgspris, kan Selger ensidig endre, slette eller avvise ordren. Dette gjelder selv om kunden har mottatt ordrebekreftelse. Vi forbeholder oss retten til å avbestille din bestilling og eventuelt ikke opprettholde kundegarantier ved force majeure, slik som krig, naturkatastrofer, brann, streik eller pandemier.
Endringer kan gjøres frem til varen sendes fra vårt lager. Når varen er sendt, må du benytte deg av angrerett.
For mer informasjon om ordren din, besøk www.tekbutikken.no. Ønsker du å kontakte oss, kan du nå Tekbutikkens kundesenter på kundeservice@tekbutikken.no. Ved kjøp av varer fra Partner, må du kontakte partnerens kundesenter direkte.
06 – Betaling
Når du handler på www.tekbutikken.no, håndteres betalingen av Tekbutikken AS. Ved spørsmål om betaling kan du kontakte kundesenter.
Alle priser inkluderer merverdiavgift. Ordreoversikten vil vise alle kostnader knyttet til varen, inkludert frakt og emballasje.
Som betalingsalternativer kan du velge blant de metodene vi tilbyr i kjøpsprosessen. For å minimere risikoen for uautorisert tilgang, blir betalingskortinformasjonen din kryptert. Når vi mottar bestillingen din, gjør vi en reservasjon på betalingsmiddelet for å sikre at det er tilstrekkelige midler tilgjengelig for å dekke kjøpesummen. Hvis reservasjonen ikke kan gjøres, forbeholder vi oss retten til å kansellere bestillingen.
Dersom du benytter betalingskort, PayPal eller direktebank som betalingsmetode, vil du bli belastet når vi bekrefter bestillingen og leveringen er iverksatt hos oss. Dette gjelder også ved forhåndsbestilling av produkter med usikre leveringsdatoer.
Hvis du velger å lagre kortinformasjonen for fremtidige kjøp, vil detaljer lagres sikkert hos vår betalingsformidler. Samtykke til dette innhentes i kjøpsprosessen og kan enkelt slettes senere.
Klarna Faktura som betalingsmetode er kun tilgjengelig for privatpersoner og kan ikke utstedes til bedrifter. Faktura sendes til din e-postadresse.
07 – Levering og frakt
Fraktalternativer og -priser vil bli oppgitt i bestillingsprosessen. Tekbutikken leverer varene til den oppgitte leveringsadressen.
Leveringstiden vil variere avhengig av hvor varen sendes fra og hvilken fraktmetode som er valgt. Du vil alltid bli informert om forventet leveringstid.
Hvis varen bestilles fra en partner, må du forvente lengre leveringstid enn ved bestilling fra Tekbutikken.
Retur- og angrefrister vil også bli oppgitt i bestillingsprosessen, og vi ber deg om å kontrollere dette før bestilling.
08 – Angrerett
Som forbruker har du rett til å angre kjøpet innen 14 dager fra mottak av varen, i samsvar med forbrukerkjøpsloven.
Du har rett til å åpne emballasjen og inspisere varen, men varen må være i samme stand som ved mottak, uten merker, slitasje eller skader. Du er ansvarlig for å returnere varen i samsvar med våre instruksjoner og dekke returkostnadene.
09 – Reklamasjon
Dersom det foreligger mangler ved varen, må du melde fra om dette til oss så snart som mulig etter at du har oppdaget feilen.